17.4.08

Silikonvormid

Silikonvormidega (diamond paste moulds) saab vähese vaevaga shokolaadist, martsipanist, suhkrumassist jmt kaunistusi teha. Ise olen proovinud ainult shokolaadi ja martsipaniga, viimasega on eriti lihtne; surud tükikese martsipani vormi ja lükkad teistpidi välja ja kaunistus valmis. Shokolaadi puhul on möksimist ja ajakulu natuke rohkem (shokolaad tuleb sulatada ja ettevalmistada, vormid täita, oodata kuni kujundid tahenevad enne kui järgmisele ringile saab minna). Silikonvormid on küll mõnevõrra kallimad kui plastikust shokolaadivormid, kuid sellevõrra ka vastupidavamad ja mugavamad kasutada.

















Allpool näha punasest martsipanist roosid, mis sädelusega ülepintseldatud ning valgest shokolaadist (+ roosa pulbervärv) karud ja roosid.
Minu vormid on saadaolevatest suurustest kõige pisemad (ja odavamad), võrdluseks on roosidega fotol AA-patarei.






































Vormid tellitud Have Your Cake & Eat It-netipoest.

4 comments:

Elina said...

ku ma õieti mäletan, siis suhkrumassist tehakse vist ka mingeid kujukesi-kaunistusi. kas sul sellega on kogemusi? väga ilusad vormid, natuke meenutavd neid laste plastiliinivorme.laps sul kadedaks ei muutunud?

qsti said...

Elina, laps pole vorme näinudki, aga esimeste martsipankarudega kadus kiiremini kui ma reageeridagi jõudsin.
Suhkrumassist kaunistused on jah võrreldes martsipaniga hoopis vastupidavmad (ei hakka niimoodi sulama nagu martsipan) aga ma pole nende tegemiseni veel jõudnud, sest koostisosadeks suhkrumassil paar sellist ainet, mida mul pole. Pealegi, minu meelest, pole see suhkrumass eriti söödav, liiga suhkruse maitsega.

Unknown said...

Heissan!
Kas te valmistate ise suhkrumassi või tellite kuskilt? Ja siis on väike küsimus toiduvärvivildikate kohta, kas neid saab näiteks Tallinnast kuskilt? Ise elan Soomes ja meil näiteks UllanUnelmas ja Confettis müüdavad tooted on hirmkallid. Kuulsin äsja, et Tallinnas on vana Kalevi kommivabriku kõrval Toikako pood, kus olevat palju kraami müügil, aga ei tea, mis hinnaga? Olen ise ka torditegemise ja kaunistamise asjaarmastaja, aga titega kodus olles on rahad peaaegu alati nullis :-) Nii, et vaatan, kust odavaimalt saab. Äkki te olete teinud eradetektiivi tööd ja välja uurinud, kust saaks näiteks odavaimalt martsipaanisilikoonivorme ja toiduvärve, mitte neid apteegi omi, aga igasugu muid, näiteks pulber- ja geelvärve. Olen teie vastuse eest juba ette tänulik.
Tervitades, Anette
anette.room@gmail.com

Colliemamma said...

Tere!
Kas sind võib oma sõbralisti panna?
Tv, Anette alias Colliemamma