16.4.08

Rabarberi-juustukook

Lubage esitleda selle aasta esimest kevadekuulutajat. Otsisin Selverist kuivatatud puravikke ja järsku jäid mulle silma hoopis rabarberid, ilusad pisikesed ja roosad. Kuna ma juba paar nädalat olen rabarberitest unistanud siis ma ei suutnud neid, hoolimata vingest kilohinnast, sinna endast maha jätta. Viimased paar päeva olen otsinud retsepti, mis oleks väärt neid esimesi kallihinnalisi rabarbereid, lõpuks otsustasin proovida üht minu jaoks täiesti uut retsepti.
Siin siis rabarberi-juustukook (Allrecipes), rabarberi- ja toorjuustukoogisõbra unistus. Hapukoorekate oli nii maitsele kui välimusele heaks viimistluseks. Pildilolev kook on tehtud poolitatud originaalretsepti järgi ja 18cm vormi.

12-le
põhi:

120g jahu
50g suhkrut
100(110)g võid

täidis:
350g rabarberitükke
100g suhkrut
2spl jahu
2pk (2x200g) maitsestamata toorjuustu
100g suhkrut
2 muna

kate:
200g hapukoort
4spl suhkrut
2tl vaniljeekstrakti

Pane ahi 190 kraadi juurde soojenema. Sega kokku põhja ained ja suru vormi põhja. Sega omavahel kokku rabarberitükid, suhkur ja jahu. Vala põhjale ning pane 15 minutiks ahju. Seejärel keera ahi 175 kraadi juurde.

Sega kokku toasoe toorjuust, suhkur ja munad ning vala koogile. Küpseta kooki 30 minutit või kuni täidis on hüübinud (ise küpsetasin 40min).

Sega kokku katte ained ning vala kuumale koogile.

Lase enne serveerimist täielikult jahtuda. Kõige paremini maitseb külmkapikülmalt.

10 comments:

Anonymous said...

huvitav kas külmutatud rabarberitest ka saab teha?
mul terve külmkapp neid täis:)

qsti said...

Anonymous, ikka saab...allrecipes on see variant järgi proovitud ja kommenteeritud. Põhja ja rabarbereid siis lihtsalt kauem ahjus hoida.
"...I also used frozen chopped rhubarb..just add it frozen to the base, and cook for 30 minutes instead of 15 minutes."

Mina ise vist paneks ka sutsuke rohkem jahu, sest sulavad rabarberid ajavad rohkem vedelikku välja!?

Elina said...

kas hapukoore määrid peale koogi jatumist peale?

qsti said...

Elina, põhimõtteliselt kohe kui ahjust välja tuli valasin hapukooreseguga üle (retseptis oli: Cover with sour cream topping while still hot.). No mingi 5 minutit ehk jahtus enne.

Anonymous said...

2pk (200g) maitsestamata toorjuustu

kas retseptis on moeldud, et 200 gr juustu kokku voi uks pakk kaalub 200 gr ja pean votma 2 pakki? sorry, kui rumal kusimus, aga kupsetamises taitsa rumal

qsti said...

anonymous, see on puhtalt minu viga, mul oli algselt poolitatud retsept kirjas ja muutsin kogused hiljem originaalretsepti järgi ära, see sulgudes 200 jäi aga nii nagu enne. Tarvis läheb seega 2x200g toorjuustu.

Aitäh, et sinu abiga saab viga parandatud. :)

Kadri Kirst said...

Tere Qsti (kui see on Sinu nimi :)
Leidsin kunagi selle blogi eiteamisteid kaudu ja olengi k2ima hakanud, m6ndagi juba j2rgi proovinud.
V2ga tore blogi on sul, alati isu2ratavad retseptid ja yldsegi mitte nii rasked teha!
Rabarberikook oli lihtsalt h2mmastav! Suussulav, k6ik kiitsid, v2ga hea!
A kas sul p6hi veidi tooreks ei j22nud? Ses suhtes, et ma tahaks kr6bedamat ehk, m6tsin, et 2kki panna p6hi ilma rabarbereid veidikeseks pruunistuma?
Aga sellegipoolest superm6us suvine retsept.
J2tka samas vaimus!

qsti said...

kadri kirst, vahva, et oled käima jäänud. :)

Mul see põhi oli täpselt selline nagu tahtsin (ei olnud vesine, selline parajalt mure ja krõbe aga ka mitte liiga kuiv) aga enne tegemist allrecipest kommentaare lugedes oli seal küll mõnel probleeme sellega, et põhi jäi vähe "soggy".
Äkki see oleneb rabarberisordist?
Aga see sinu mõte põhja natuke eelküpsetada, on kindasti toimiv ja hea nipp.

Anonymous said...

Mina küpsetasin põhja veidi enne rabarberite lisamist. Karta on, et mahlasemate rabarberite puhul jääb eelküpsetamata põhi pisut nätskeks. Kasutasin Vigala mascarponet ja lahjat Philadelphia toorjuustu 1:1, väga mõnus koorene maitse sai. Aga kui õnnestub, siis soovitan kooki enne söömist paar päeva külmkapis säilitada. Kolmandal päeval oli koogi pära eriti maitsev ja põhi endiselt krõbe. Suurepärane retsept, eriti kui traditsiooniline biskviitkattega rabarberikook on ära tüüdanud. Nämm...

Anonymous said...

Mina küpsetasin põhja ca 15 min umbes ja siis panin toorjuustu katte kus oli ka rabarber segatud ja küpsetasin mingi 40 min ca 190 ahjus. Pühi oli krõbe ja muu ka ok, hapukoore panin ka kohe peale:)