6.4.08

Shokolaadiliblikad

Järgnev post on tervitustega Inkile (ja Elinile). :)

Shokolaadilibikad on kena kaunistus tortidele-kookidele (mu esimest liblikakatsetust eelmisel suvel võib näha siit). Pealegi lihtne teha (välja arvatud kotinurka võimalikult väikese aga samas piisavalt suure augu lõikamine, mis mulle suuri raskusi valmistab).
Ideed kohtasin esimest korda Mansikkamäki blogis, kus on ka täiuslik juhend koos fotodega (soome keeles). Libikasablooni kahjuks antud lingi kaudu enam ei saa, kuid netist leiab üht-teist ja muidugi võivad oskajad selle ise joonistada. Kuna minul see anne puudub siis siinsed sabloonid joonistas mulle mu mees, tänud talle.

Kõigepealt sulatada shokolaad (tavaliselt sulatan kausis mikros poole võimsusega 20sek. korraga ning tõstan seejärel lusikaga kotti, seekord sulatasin kohe kotis kuumas vees). Üldiselt on soovitatav shokolaadi tempereerida. Tempereerimisest ja selle vajalikkusest täpsemalt siin (inglise keeles).


Seejärel katta sabloon keskelt kokkumurtud küpsetuspaberiga ning pritsida sellele (läbi kotinurka lõigatud augu) libikas. Murdejoone abil saab soovi korral libikat "kuivama pannes" sellele püstised tiivad. Pritsimise ajaks võiks paberinurkadele panna raskused.



Shokolaadilibikas tõsta keeksivormi sisse toetatud raamatu vahele kõvenema. Enne tahenema panekut võib libika kaunistada suhkrupärlite või hõbekuulikestega. Tõsta kogu kupatus jahedasse.
Mina tõstsin õue.


Natuke oodata ja voila! Siinsed libikad on kergelt ülepintseldatud pronksivärvi sädelusega.

5 comments:

Anonymous said...

Eee... äkki sa tahad ikka ise neid teha...?

Aga nii ilusad on. Ma üritan joonise kopida (sest mul ei oska mees ka joonistada :P) ja nikerdada, aga äkki sa ikka ise...?

Eva P. said...

Tore idee ja Sinu jutu järgi tundub tõesti lihtne valmistada...

qsti said...

Inkile, idee poolest ma võiks teha küll aga nad saavad ju surma kui ma nendega reisima hakkan. :/


Eva, ma ei valeta, neid ongi lihtne teha. :)

Anonymous said...

Need on küll vahvad, pean ka järgi proovima mingi päev ;) -Liiz17-

Anonymous said...

Uskumatu, et nii lihtsalt saabki nii ilusaid liblikaid!

Ma ei väsi kordamast, et sul üks ütlemata vahva ja asjalik blogi!!! Minu lemmik!

Lepatriinu :)