17.7.09

Kirsi-mandlikook

Kui mul parajasti kirsse või mureleid on siis olen ma õnnelik. Samas tekib alati raskusi mõne tõeliselt mõnusa retsepti leidmisega, sest neid marju ei taha ma kuidagi "tavalise" küpsetise sisse raisata. Selle kõige-kõige parema retsepti otsingul olen ma jätkuvalt, seniks söön neid niisama ja testin aeg-ajalt lubavaid retsepte. Siin üks, mis pärit Kirsi- ja ploomikookide raamatust.

Peale seda kui D. Lebovitzi jäätiseraamatust Toasted Almond and Candied Cherry Ice Cream'i retsepti lugesin ja fotot nägin tundub iga kirsi-mandlikombinatsioon paljutõotav, seega oli seekordne retseptivalik üpris lihtne.

Kook sai väga hea, kuigi pooljahtununa minu jaoks natuke liiga magus. Külmkapikülmana meeldis see mulle hoopis rohkem. Tasub proovimist!


Põhi:
3,75 dl jahu
0,5tl soola
1dl suhkrut
1tl vaniljesuhkrut
100g võid
3 munakollast

täidis:
100g võid
1dl suhkrut
1 muna
1 munakollane
100g jahvatataud mandleid
0,25tl soola
400g puhastataud kirsse

peale:
tuhksuhkrut

Sõelu jahu kaussi, sega juurde sool, suhkur ja vaniljesuhkur. Näpi juurde või. Lisa munakollased ja sega ühtlaseks. Keera taigen kilesse ja pane pooleks tunniks külmkappi.

Vahusta toasoe või suhkruga. Lisa vahustamist jätkates muna ja munakollane. Lõpuks sega juurde jahvatatud mandlid ja sool.

Kuumuta ahi 190 kraadini. Eemalda kirssidelt kivid.

Rulli taigen ümmarguseks kettaks ja vooderda sellega pirukavormi (24cm) põhi ja küljed. Määri põhjale täidis, kata kook kirssidega ning pane 10 minutiks külmkappi. Tõsta ahju ning küpseta 40 minutit. Lase koogil jahtuda ja raputa seejärel tuhksuhkruga üle.

2 comments:

MARDIKAS said...

Kidlasti proovimis väärt. Mis munavalgetest sai? Kas Pavlova?

qsti said...

Mis muud! :D
http://static2.nagi.ee/i/p/465/29/11632436918aad_m.jpg