30.9.08

Ploomi-kohupiimakook

Selle aasta ploomikook nr. 1 on meie kodus "Kirsi- ja ploomikookide" raamatust pärit mõnusalt kaerahelbese põhjaga Ploomi-kohupiimakook.

Järelduseni, et tegu võib olla väga hea retseptiga jõudsin ma peale seda kui antud retsepti järgi esimest korda kooki tegin...ja see mul peaaegu pool tundi üle ettenähtud aja ahjus oli, sest meil polnud kedagi kodus, kes oleks koogi õigel ajal ahjust võtnud. See harv juhus kui ma midagi ahju jätan kui ise kodust ära lähen, tuli ette seetõttu, et pidime lapsega korraks üle tee arsti juures mõõtmas-kaalumas käima. Mis ilmselgelt oleks pidanud olema kiire käik...aga...meie arst oli ära ja see arst kellega kohalejõudes rääkisime ütles, et tema juurde me igaljuhul ei pea tulema, et oodaku me natuke. Poole tunni pärast selgus minu uurimise peale, et siiski pidime just tema juurde minema. Peale mõõtmist-kaalumist ja klotsidest torni ehitamist, jäime peatuma teemal kakskeelsete laste keeleline areng ja järgmisel hetkel jooksin ma juba suure ehmatuse peale kodupoole... Kook oli täitsa söödav.

Muidugi pidin kiiremas korras järgi proovima, milline see kook päriselt on ja seda ka tegin. Nüüd olen seda kooki teinud juba 4 või 5 korda. Liiga kaua küpsetada ma aga ei soovita. :D

Pildilolev kook on küpsetatud 30x30cm kandilises vormis, originaalretseptis soovitatakse kasutada lahtikäivat 26cm koogivormi.

põhi:
4dl kaerahelbeid
1,5dl jahu
0,5tl soola
1,5dl suhkrut
150g võid
2spl vett

Sega kaerahelbed jahuga, lisa sool ja suhkur ning tükeldatud või. Haki tainas purutaoliseks massiks ja lisa vesi. Sega ühtlaseks ja pane pooleks tunniks külmkappi.

Suru tainas lahtikäiva vormi põhja.

täidis:
500g ploome
2 muna
1,5dl suhkrut
250g kohupiima
0,5dl mannat
2,5tl kartulitärklist
0,5 sidruni mahl

Poolita ploomid ja eralda kivid. Laota ploomid taignale. Erlanda munavalged ja -kollased. Vahusta munavalged kõvaks vahuks. Klopi munakollased suhkruga vahule, sega juurde kohupiim, kartulijahu, manna ja sidrunimahl. Lisa ettevaatlikult segades munavalged ja vala täidis ploomidele. Küpseta 175-kraadises ahjus 1 tund. Lase enne serveerimist jahtuda.

No comments: