13.3.08

Kohupiimatort


Naistepäeval tähistasime ka vanaisa sünnipäeva ja temale tegin sellise tordi (seekord oli abiliseks mu suurem väiksem vend). Põhjadeks kasutasin heledat biskviiti, täidise osa idee on pärit Liiz 17 blogist, mina kasutasin vaniljekohupiimakreemi ja metsmaasikatarretist. Siiani olen alati zelatiini kasutanud aga see tarretise mõte on väga hea ja mugav, maitse ka mõnus.
Kaunistamisel kasutasin esimest korda sellist põnevat asja nagu chocolate transfer sheet, mille kasutamisest on täpsemalt juttu siin (inglise keeles) ja siin (soome keeles). Kui alumist pilti suuremalt vaadata siis on näha, et ma koonerdasin kogenematusest valge shokolaadiga ja karistuseks oli mul hiljem probleeme shokolaadiosa eemaldamisega kileosa küljest. Harjutamine teeb meistriks ja seda asja kavatsen ma kindlasti veel harjutada.
Tordi katsin pealt Ruf koogiglasuuriga, mida kunagi ammu korra kasutanud olen. See oluline fakt, et see glasuur enne ära hangub kui ma reageeridagi jõuan, oli loomulikult unustatud...sellest tulenevalt polnud lõpptulemus just kõige kaunim(tasasem).

Nagu tihti juhtub nende kookidega, mille juures eriti oluline on, et need õnnestuks võimalikult hästi, on ka siin esindatud mitu-äpardust-ühes-koogis. Maitse oli sellegipoolest hea ja sünnipäevalaps rõõmustas eriti tordil oma nime nägemise üle. :)
Foto by SVS
Torditäidise originaalretsept on siin.

6 comments:

Anonymous said...

kust sa neid chocolate transfer sheet-e ostad? kas tellid internetist samast kohast? ei tea siis palju see postikulu võiks olla..

qsti said...

Ma olen need lehed sealt lingi all olevast netipoest tellinud. Olen alati koos teiste asjadega tellinud, nii et täpset postikulu ei tea aga lehed on kerged ja tulevad miinimum-postikuluga arvatavasti.

Tean tänu Liiz17 blogile sellist asja, et ka Eestist on võimalik neid osta, täpsemalt kirjas siin: http://liiz17.blogspot.com/2008/05/kohupiima-tort-shokolaade-rega.html

Unknown said...

Muretsesin endale ak need lehed, kuid tekkis küsimus - kas enne määrisid tordi küljed kreemiga kokku?(teen kohupiima-vahukoore kreemia torti.)kui panid selle sokolaadilehe sinna tordi äärde?või mitte?MA kavatsen teha martsipani katte ja siis selle shokolaadilehekese kaunistuseks äärde.Nagu asjast aru olen saanud, siis martsipanikihi alla ma väga palju seda kreemi panna ie tohi?sulamisoht?Tänan Sind vastuse eest :)
Muide sul on suppper leht ja Liiz17 on samuti vapustav, tänu kellele ma leidsin koha, ksut saan enda köögivarusid täiendamas käia :)Aitäh teile!Kui saaks veel need mõmmikuvormid mis sul on, siis oleks ikka ülihää :)

qsti said...

Killu, tegin sinu auks terve posti shokolaadilehe kasutamise kohta, loodetavasti on abiks. Vaata tortide kaunistamise teema alla. :)

Martsipankihi alla ära palju kreemi pane, hästi õhuke kiht vahukoort "liimiks" on väga hea. Kui pilt on kuivades kõvaks muutnud siis muutub jälle pehmeks ja haakub tordi külge. See martsipankattega tordile shokoääre tegemine on väga hea mõte, sel juhul ei pea külgi vahukoorega kaunistama ja riskima martsipani "sulamisega". Kui vahukoorega kaunistada siis pildi võib tordile panna varakult aga vahukoorekaunistused peaks jätma võimalikult viimasele minutile.

Juhul kui sul mõmmikuvormide järgi väga-väga suur igatsus siis ma võin äkki enda omadest loobuda...

Unknown said...

Super oled!!!Aga neist vormidest võiks täitsa rääkida :)Miks Sa neist loobuda tahad?Räägiks hea meelega meilitsi, kuid ei leidnud kuskilt siit Sinu meili :S

qsti said...

Killu, ega ma tegelikult ei tahagi neist loobuda, ses mõttes, et seda mõtet pole enne olnud kui eile sinu posti lugedes. :) Aga kui sina need endale saaksid siis ma saaks endale äkki kunagi midagi muud...et oleks endale miskitpidi õigustatud uute asjade muretsemine.

kristi@dekalogue.com saab minuga rääkida.