24.10.07

Õunakook "7 korda mõõda, 1 kord lõika"

See kook (sest kook pidi ta algselt olema, mitte koogikesed) kuulub kategooriasse laske loll kööki lahti ja vaadake, mis juhtub. :)
Täiesti mõtlematult tegin ma kahte asja korraga ja ei hakanud ennast üldse häirima võimalusega, et kaks vormi korraga ei pruugi ahju mahtuda. Kuna tegu oli ühe tavasuuruses ja teise väikese vormiga siis ma tõesti ei mõelnud kogu asja peale enne kui ma suuremat vormi hakkasin väiksemale seltsiks panema ja ahjuukse vahel kõõludes avastasin, et ükskõik kui ilusti ma ka ei proovi, ahjuuks kinni ei lähe. Kuna suuremas vormis olnud asi tahtis kohe ahju saada, ei osanud ma muud ette võtta kui tõstsin pooleldi juba küpsenud õunakoogi lusikaga väikestesse vormidesse ümber. Asi toimis ja kook oli imehea. Suurepäraselt maitses koos vahustatud vaniljekastmega, kuhu lisasin ka natuke kaneeli.

Originaalis on tegu Allrecipes retseptiga Lihtne Rootsi õunapirukas.
u. 3 haput õuna
1spl suhkrut
200g suhkrut
125g jahu
1tl kaneeli
175g sulatatud võid või margariini
1 muna

Kuumuta ahi 175 kraadini.
Sega õunad suhkruga ja pane vormi põhja. Sega ülejäänud ained ja vala õuntele. Küpseta u. 40-45min kuni kook on ilus kuldne.

No comments: