24.10.07

Scones

Kindlasti on neil ka eestipärane nimi olemas aga mina seda ei tea ja seega jäävad need originaalnimega siia. Kuna teadupärast mina ja pärmitaigen läbi ei saa siis nende küpsetiste valmistamine on just mulle sobiv. Originaalretseptis on küpsetusajaks 12-15min, minul läks nendega ettenähtud temperatuuri juures 20 minutit.
u.12tk
3 1/2dl jahu
2tl küpsetuspulbrit
1tl soola
50g pehmet võid
1spl suhkrut
1 muna
3/4dl piima
määrimiseks:
piima või muna

Sega jahu, küpsetuspulber ja sool kuni segu muutub nn. puruseks. Lisa suhkur. Lisa muna ja sega tainast kahvliga. Lisa vähehaaval piim. Tainas peab olema suht sitke.
Vala tainas jahuga üle raputaud alusele ja vooli u. 2,5cm paksuseks "vorstiks". Võta taignast u. 6cm läbimõõduga taignatükke, patsuta palliks ja pane küpsetuspaberiga kaetud plaadile. Määri muna või piimaga ja küpseta 225kraadi juures 12-15 minutit, kuni scones'd on kuldkollased.
Kata rätikuga ja hoia serveerimiseni soojas. Lisaks paku moosi ja vahukoort.

Vaata ka teemat "Five o'clock tea".

3 comments:

Evelin said...

'Scones' oleks siis vastavalt 'karaskid':) Teglikult olen ka kohanud nimetust 'skoonid', aga see tundub natuke naljakas.

Mina näiteks eelistangi üldsielt karaskilisi pärmilistele. Kodusem kuidagi või...

qsti said...

Soomes näiteks on nende nimi skonssit, minu mõistus jäi sinu scones ja skonssi vahele kinni. :)

Anonymous said...

skoonid